Guerilla marketing - zasady.
Guerilla marketing - zasady.
autorem artykułu jest Rafał Kochanowicz
Gureilla marketing - termin ukuty przez Jay Conrada Levinsona - podejście do dzialń marketingowych, które nie koniecznie wymaga duzych nakładów inwestycyjnych. Nakładów w sensie środków finansowych, bo potrzebny jest czesto duzy wkład czasu, czy pomysłowości. Po polsku powiemy mareketing partyzancki.
Idaąc wątkiem militarnym, za terminologią wojskawą szybko możemy wywnioskować co to takiego ten marketing partyzancki. Jest to świetne rozwiązanie dla młodych przedsiębiorstw, często w fazie start-up, które dysponując skromnymi środkami finansowymi mogą ściagnać na siebie uwage, wypromować produkt, czy usługę. To świetne rozwiązanie dla przedsiebiorców zaczynających w pojedynkę.
Jak działa marketing partyzancki?
Tu i ówdzie określa się go czasami jako coś nietypowego, niespotykanego, działania niekonwencjonalne.
Moze i niekonwencjonalne, ale … jesli zastanowimy sie czym jest konwencja?
[Chcesz dowiedzieć sie więcej na temat skutecznego marketingu. Odwiedź: http://rafalkochanowicz.pl ]
Konwencja to duży budzet marketingowy, reklama w prasie, radio, czy telewizji. Konwencja to tworzenie marki, image. Nie tędy droga!
To działa, tak sie przynajmniej wydaje w przypadku, duzych przedsiebiorst, które często bazuja na swojej marce, na manipulacji emocjami konsumentów, by skusić ich do zakupu. Takie jednak praktyki nie beda działać w przypadku małych, czy nawet średnich przedsiębiorstw. Tu siła oddziaływania marki nie ma takiego znaczenia.
Znaczenie mają za to relacje jakie przedsiębiorstwo nawiaże z klientem [nie mówimy tu o "bezmyślnym", impulsywnym konsumencie].
Jako przedsiÄ™biorca, zwÅ‚aszcza ten poczÄ…tkujÄ…cy, nie możesz próbować “wcisnać” coÅ› klientowi. Sztuczki tu i ówdzie zadziaÅ‚aja, ale jedynie na krótka metÄ™. Klient czÄ™sto poczuje sie zawidziony, wskutek czego stracimy nie tylko jego, ale i jego znajomych jako potencjalnych klientów.
[Chcesz przyciagnać więcej klientów? Odwiedź: http://www.rafalkochanowicz.pl ]
Reputacja i zaufanie to rzeczy bezcenne w interesach. Trudno je zbudować, zdobyć, ale strasznie łatwo utracić.
Jako przesiębiorca musisz się skupić na budowaniu zaufania, na ustanowieniu swojej reputacji, musisz mysleć dlugofalowo, tylko w ten sposób osiagniesz sukces.
Oczywiście techniki marketingu partyzanckiego zadziałaja dla ciebie czesto bardzo szybko, ale szczerz się prób wykorzystania sytuacji, nigdy nie nadwyreżaj zaufania. Co mam na mysli? Niech twój produkt, czy twoja usluga bedą zawsze źródłem wiekszej wartości dla klienta niż twoja pienieżna kompensacja.
NajskuteczniejszÄ… technikÄ… partyzanckÄ… jest zdobywanie poleceÅ„ od zadowolonych klientów. Twój biznes zacznie nabierać tempa i może szybko zaczać rosnać w tempie geometrycznym. Niech tylko każdy zadowolony klient wspomni o tobie 10-ciu swoim znajomym. Ci gdy stanÄ… sie twoimi zadowolonymi klientami i zrobiÄ… to samo. W któtkim czasie nie nadążysz z realizacjÄ… zamówieÅ„ …:)
A o to przecież Ci chodzi, o przyciągnięcie klientów, o zdobycie zamówień, o zyski[!].
--
Rafał Kochanowicz jest niezależnym konsultantem biznesowym. Prowadzi bloga pod adresem: http://www.rafalkochanowicz.pl
Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Zobacz takze:
E-booki i książki audio - odpowiedzi na podstawowe pyta
Badania symulacyjne - a my ciągle z tyłu!
"Ulica Rzeczna"
testowo
Dotacje z UE